Böcker och musik.

Ett fritt tema i veckans bokbloggsjerka : Temat för veckans fråga är med andra ord musik i kombination med böcker. Har en av dina favoritartister utkommit med en bok som du tycker att vi ska läsa? (För mitt vidkommande är jag ruskigt nyfiken på boken om Paul Stanley från Kiss). Kan du ge exempel på en bok som har en stark koppling till din favoritgenre? Envisas en av dina favoritförfattare med att ”spela” musik i böckerna som du absolut inte gillar? Eller….?

Så. Böcker och musik i kombination. Två favoritsaker i mitt liv. Däremot kombineras de rätt sällan.

Jag kommer bara på en bok jag läste för några år sedan. 2013 tycks det ha varit.

The Dirt - Motley Crue: Confessions of the…

Sen kan ja ge ett tips på en bok där huvudpersonen spelar i ett band. Fiktivt band då. En bra bok dessutom.

War for the Oaks

En kombination av musik och text är låttexter- det skrev jag om inspirerad av tidskriften Presens för en vecka sen. Presens har förresten alltid ett soundtrack till alla nummer av tidskriften. Så dom kombinerar också texter och musik.

14 reaktioner på ”Böcker och musik.

  1. Aha, du tänkte så. Smart. Fast jag hade nog inte kommit på War for the Oaks ändå, trots att musiken var så central där. Hm, senil är bara förnamnet…

  2. Fialia

    Just det… tänkte inte på att de kunde spela i band i boken… det har man ju läst några stycken. Populärmusik från Vittula tex.

Lämna en kommentar