Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfråga handlar om saker som är nyttiga att fundera på som bokbloggare.

Läser du alltid ut böcker oavsett om du tycker om dem eller inte?

Nej, jag lämnar böcker jag inte alls tycker om.

Bloggar du även om de böcker du väljer att inte läsa ut?

Väldigt sällan.

Skriver du även recensioner om de böcker du inte tycker om? 

Bara om jag läst dem, vilket alltså betyder att jag inte tycker dom är totalt hemska

Hur gör du ifall du får recensionsex som du absolut inte tycker om, läser du i alla fall eller lägger du undan boken?

Det här har inte hänt ännu, vilket kan bero på att jag inte ber om, eller får, så hemskt många recensionsex. Men om det är ett recensionsex jag inte tycker om skulle jag nog göra mitt yttersta för att läsa, i all synnerhet om jag begärt att få boken.

Och hur gör du med recension av de recensionsex du inte alls tycker om? 

Jag skriver alltid vad jag tycker om alla böcker jag läser, så det skulle jag göra i det här fallet också.

Jag har funderat mycket på det där, om jag ska eller inte ska skriva om de böcker jag avbryter. Det blir kanske lite orättvist på ett sätt. Men det är också den saken att ta i beaktande att jag kanske tar upp samma bok på nytt någon månad senare och är på ett annat humör, och läsandet går som en dans. Så är det att vara humörläsare. Det finns också den saken att fundera på att en bok som jag inte har läst hela tycker jag inte att jag kan ge en rättvis bild av. Så tills vidare är det så här, en liten inbyggd såll som sållar bort riktigt dåliga böcker från min blogg.

När det gäller recensionsexemplar, så får jag ju något enstaka. I höst ett par stycken om jag minns rätt. Jag ber inte om många recensionsex, och jag får inte heller så många överraskningsböcker. Och hur kul det än är med böcker i postlådan, är det kanske bäst så som det nu är. Min tid är begränsad, och min blogg är en hobby. Det vore kul att utveckla hobbyn lite mer, och jag kanske gör det någon gång och börjar sätta mer tid på den. Men just nu har jag igen förbundit mig till så mycket annat att den tiden helt enkelt inte finns. Denna bloggpost är till exempel skriven då jag EGENTLIGEN redan borde vara på väg till jobbet. Dit ska jag också fara. Bara jag hittar något vettigt att sätta på mig först.

Veckans bokbloggsfraga

10 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga

    1. Jag har nog inga problem med det, som sagt ser jag det mera som att de får vila lite och vänta på att jag ska bli på rätt humör. Ibland kommer aldrig rätt humör, då är det bara så att boken blir oläst.

  1. Jag läser inte heller ut böcker som inte funkar för mig, brukar skriva någon rad typ att jag lagt boken åt sidan eller bytt ifall jag går tillbaka och kollar vilket händer.

  2. Eftersom jag ännu inte avbrutit en bok har jag svårt att sätta mig in i det men jag kan tänka mig att det även för de bokbloggare som gör det också kan meddela det, för så kan det ju vara, att man tappar intresset vilket också är ett betyg och omdöme 🙂

Lämna en kommentar