Tematrio- baserat på verkligheten.

Berätta om tre bra böcker som på något sätt är baserade på verkligheten! är veckans tematrio-uppdrag.

Not Without My Sister: The True Story of…

Inte utan min syster, Kristina Jones, Celeste Jones, Juliana Buhring. Systrarnas historia om att växa upp inom en kult ”Children of God”.

Not Without My Daughter, A True Story by…

Inte utan min dotter av Betty Mahmoody. Om hur en tvåveckors semester blev något helt annat, och hur Betty och hennes dotter till sist lyckades fly.

Nu lär jag inte hitta någon mer ”Inte utan..” bok så det blir inte en hel trio av dem. Men jag fortsätter på kvinnotemat och tar:

Bildresultat för kvinnor och äppelträd

Moa Martinson, Kvinnor och äppelträd, som efter vad jag förstår långt är baserad på Moas eget liv.

 

16 reaktioner på ”Tematrio- baserat på verkligheten.

Lämna en kommentar