Veckans bokbloggsfråga- höst och nystart!

Är det kanske fler än jag som ser hösten som en nystart? Vad har du för planer för hösten när det gäller bokbloggandet? Har du kanske hittat några nya spännande utmaningar att vara med på? Eller har du kanske planerat in några roliga tävlingar, temaspecialer eller nya bloggrutiner inför hösten? 

Barnboksbloggens fråga den här veckan handlar alltså om höst och nystart.

Jag tycker att mitt år börjar på hösten, mycket mer tydligt än nyår. Jag undrar om det är något som blivit kvar efter skola och studier?

Men i år? Jag har väldigt få nystarter på gång i år. Jag har beslutat mig för att mina hobbies inte ska förändras så mycket denna höst. Jag har ändå så mycket att göra på fritiden. Jag har min körsång, marthaföreningen och bokcirkeln. En nygammal grej blir physiopilates i byns skola. Det brukar vara varierande former av motion där, och jag deltar inte alla år, men ofta nog. Nytt är förstår formen, physiopilates har jag inte testat förr, knappt ens pilates, men konceptet med motion där är inte på så sätt nytt. Första tillfället var på onsdag kväll, och i skrivande stund lördag morgon, ömmar mina magmuskler fortfarande. Så det verkar som om denna motionsform är välbehövlig.. För övrigt ska ju också mina ”ensamma” fritidsintressen få lite tid, alltså att läsa och sticka.

För övrigt i livet bjuder denna höst på nystart på så sätt att nu är även den yngre Pepparkakspojken i högstadiet. Men, inte det heller känns jättenytt i och med att hans storebror redan går i samma skola.

Nya läs- eller bloggutmaningar skulle egentligen vara kul, mest för att det inte går så himla bra med de få utmaningar jag gav mig in på där vid nyår.. jag ska väl med nöd och näppe klara dem, men jag har inte riktigt så stor LUST för dem som jag brukar ha. När det gäller fotoutmaningen jag hoppade på, 366 foton i år enligt vissa teman, så har jag börjat smälta tanken att jag inte kommer att klara den utmaningen. Det betyder inte att jag slutar fotografera enligt temalistan, eller slutar publicera bilderna, men det ska nog till någon form av mirakel för att jag ska klara den utmaningen. Men kul är den!

Så denna höst är det mest att jag traskar på i min stillsamma lunk, och inte önskar mig så mycket mer heller!

wpid-20150828_191058.jpg

Lämna en kommentar