Bokbloggsjerka-böcker och födelsedagar

Har du några ”bokliga” minnen av en födelsedag som ligger dig extra varmt om hjärtat? Hur skulle en perfekt födelsedag kunna se ut om du fick bestämma? Eller har du något annat att berätta som är kopplat till en födelsedag (antingen riktig eller fiktiv)?

Det är frågan i Annikas bokbloggsjerka idag.

När det gäller födelsedagar i böcker, är den första jag kommer att tänka på den här:

Bildresultat för pannkakstårtan

Det är Findus’ födelsedag, och han vill ha en pannkakstårta. Vilket är lättare sagt än gjort. En barnboksklassiker.

När det gäller mina egna födelsedagar (och för den delen julaftnar) så får jag sällan böcker. Det är bara en av mina vänner som vågar köpa böcker åt mig. Egentligen tycker jag det är konstigt, jag är ju i det närmaste allätare då det kommer till böcker, och jag skulle nog inte ta illa upp att få en bok jag har läst, eller ens en bok jag har i hyllan. Alltid finns det användning för en dubblett, tycker jag- jag kanske skulle ge den vidare till någon annan i så fall, men jag skulle ändå uppskatta tanken mycket!

Mitt bästa minne då det gäller att få böcker har inget med födelsedagar att göra. Det var då jag blev sjukskriven från jobbet för en längre tid, och mina arbetskamrater samlade ihop och gav mig en hel drös med böcker. Dom var second hand, men ack så behövliga då jag mest låg sjuk och inte orkade så mycket.

 

 

 

22 reaktioner på ”Bokbloggsjerka-böcker och födelsedagar

Lämna en kommentar