Lånat, bytt och fått- en enkät

Veckans utmaning hos Kulturkollo är en enkät.

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu? Det är 16 st, och över hälften faktiskt utlästa som väntar på att bli återlämnade.
Vilken var den senaste boken du fick? Jag har ju min kompis som vågar ge mig  böcker, så i julas fick jag The Hen who dreamed she could fly av Sun-Mi Hwang.

The Hen Who Dreamed she Could Fly by Sun-Mi…
Vilken var den senaste boken du gav bort? Vi har ju morsdag i början på maj här i Finland. Då fick min mamma Halta Hönans Hotell av Viveca Lärn, för jag vet att hon läst alla andra i serien.

Halta Hönans hotell
Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad? Vi hade bokbytarkväll i höstas i vår Marthaförening, och jag kom hem åtminstone med ”Familjehemligheter” av Penny Vincenzi, men den ligger ännu och väntar på rätt tillfälle att bli läst. Och vad jag hade med minns jag faktiskt inte.

Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken? Just idag är jag mellan böcker. Jag fick (”fick”..) några böcker på posten just och jag håller på att bestämma mig var jag ska börja.

14 reaktioner på ”Lånat, bytt och fått- en enkät

Lämna en kommentar