Toscana tur och retur

Toscana tur och retur

Vilken bok? Toscana tur och retur av Åsa Hellberg.

Var har jag fått tag i den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Sara Raphael drar med sin väninna Jessica på motorcykelsemester till Toscana. Sara ska besöka ett slott där hon har en historia, och där hennes farfar förvarade värdefulla viner i källaren, men blev av med vinerna. Jessica är en författare som behöver inspiration, på slotten finns en skum greve eller vad han är för något, granne med slottet bor en eldig kvinna som heter Maria, ett mc-gäng åker omkring (av den mera snälla varianten som i kompisar som är ute och turistar på mc), och det finns också en mästerkock som är olyckligt kär.

Vad tycker jag? Snabbläst bok med fart och fläkt, samt allt från skilsmässor till äkta kärlek sedan ungdomen finns med. Så särskilt realistisk är nog inte boken, och persongalleriet är en smula kaotiskt, men mest i en bra bemärkelse. Jag kan bara hoppas att om det skulle gå så illa att jag behöver hjälp på traven i kärlekslivet, så finns det en god väninna som kan tänka sig att dra mig med på äventyr.

 

Kommentera

