Rävsång

Rävsång (häftad)

Vilken bok? Rävsång av Christin Ljungqvist.

Var har jag fått tag på den? Jag har lånat på biblioteket.

Vad handlar boken om? Det handlar alltså om delvis samma personer som i Kaninhjärta och Fågelbarn. Men nu är det Finn som är i huvudrollen, Finn som flyr till andra sidan jordklotet när hans pappa dör, men som måste komma tillbaka och göra upp med sig själv och sin pappa.

Vad tycker jag? Jag tycker det här är tre underbara böcker, alldeles väldigt udda karaktärer och jag är glad att jag började på denna ”serie”. Ja, serie, det är ju inte helt så att händelserna hänger ihop, snarare är det så att man får se saker ur ett annat perspektiv, och en person som är på ett sätt i den ena boken kan få mer bakgrund och förklaringar till hur de handlar i en annan. Allting utspelar sig i Göteborg, och det finns alltid spöken med på något sätt.

 

Kommentera

