Bokbloggsjerka- oväntat

Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

Det är frågan i veckans bokbloggsjerka.

Jo. Det händer ju ofta. Inte vet man ju alltid vart en berättelse är på väg. Jag är inte heller en sån som kan gissa vem mördaren är i en deckare, eller oftast inte, eller det tar alltså rätt länge för mig att kunna börja gissa.

Jag känner mig rätt säker på att folk har med Dennis Lehane och Patient 67. Jag blev också överraskad.

Jag ogillade starkt hur ”Livet efter dig” av Jojo Moyes slutade. Jag ogillade riktigt intensivt. En del av det handlar väl om att det är sådana saker som inte får hända. Men nu när det har gått en lång, lång tid har jag på något sätt kunnat bearbeta det där slutet och kan kanske acceptera det. Men då när jag läste boken så kände jag mig intensivt upprörd, och lurad på något sätt. Jag ville söka upp Jojo Moyes och säga, nej skrika, några väl valda ord.

 

24 reaktioner på ”Bokbloggsjerka- oväntat

  1. Jag förstår vad du menar med Livet efter dig. Jag gillade det inte heller. Samtidigt sätter en sådan bok större spår i mig och den fick mig att fundera en hel del. Jag försöker trösta mig med det.

  2. Patient 67 har jag sett omnämnd ännu oftare än Gone Girl, som jag räknade med att skulle komma upp. Jag har sett filmen (Shutter Island alltså, inte Gone Girl) och gillade den.

  3. Jag avskydde slutet på Livet efter dig. Det drog ett mörkt skynke över hela Jojo Moyes författarskap för min del. Det är kanske lugnt att säga att jag inte har kommit över det ännu. 🙂

Lämna en kommentar