Dash och Lilys utmaningsbok

Dash and Lily's Book of Dares by Rachel…

Vilken bok? Dash och Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn och David Levithan

Var har jag fått tag på den? Den är lånad från biblioteket nära mitt nya jobb.

Vad handlar boken om? Dash hittar en röd anteckningsbok i sin favoritbokhandel. Den innehåller ledtrådar. Det är Lily som har skrivit ledtrådarna och anteckningsboken börjar åka fram och tillbaka mellan dem.

Vad tycker jag? Söt och snabbläst historia. Jag gillar ju förstås extra mycket att en bokhandel har en nyckelroll, och att den utspelar sig kring jul. Jag hade kunnat läsa den kring jul, faktiskt. Om jag hade tänkt på det då.

 

Kommentera

