Bokbloggsjerka + dagens outfit!

Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.

Se där den enkla frågan i veckans bokbloggsjerka.

Det blir att tänka till lite för att kunna ge ett bra svar.

Det där med att interagera med läsare kan jag ge mitt svar på: jag försöker svara på alla kommentarer jag får på bloggen. Jag försöker kommentera på andras bloggar också, men det är en sak som jag absolut kunde bli bättre på. Och just utmaningar, bokbloggsjerkan, tematrion, söndagens smakbitar och liknande, det är ett bra sätt att interagera tycker jag.

Att locka till sig nya läsare, där har jag inte så mycket att tillföra. Det finns ju olika blogglistor och grupper, själv följer jag någorlunda regelbundet med (och är med i) Bokbloggar.nu och gruppen ”Finlandssvenska bloggare” och har hittat en del bloggar att läsa via dem. Så logiskt sett borde det ju funka så att om jag hittar andra bloggar så hittar andra min blogg via de här grupperna också. Sen har jag hört att det ökar intresset för ens blogg om man har en bild på dagens outfit, jag tänkte testa det idag!

wpid-20150320_0901462.jpg.jpeg

Observera att den alltid lika moderiktiga frisyren hästsvansen inte riktigt kommer till sin rätt på den här bilden. Snarast så syns den inte alls.. Däremot ser man tydligt den bylsigaste älsklingskoftan, i en förtjusande svartgråbrun nyans. Vilken färg den var från början är lite oklart. Koftan har överlevt två graviditeter och två katter, och hänger nästan alltid på stolsryggen på min skrivbordsstol och väntar på att jag ska sätta mig vid datorn. Bäst gillar jag att den accentuerar min midja så fint! De chica joggingbyxorna är också ett medvetet val (för övrigt av ungefär samma årgång som koftan) för den här dagen, då jag har förhoppningar om att tillbringa dagen med att göra framsteg på min uppsats och alltså behöver de sladdrigaste och bekvämaste byxorna jag har. Att det här är en våroutfit syns tydligt i och med att jag har skippat sockorna, jag går alltid barfota om jag bara kan. Kort sagt, detta är nog så sunkig jag kan vara..

Jag tror kanske snarare att dagens outfit i det här fallet skrämmer bort eventuella läsare.

Jag började blogga för att ha någon slags läsdagbok. Och det är nog det som den här bloggen mest är fortfarande. Dessutom brukar jag sätta ner några ord om mina försök att bli en kulturtant, jag har ju en kofta, som ni kan se, men i övrigt tycker jag att det är mycket kvar att lära. Jag delar med mig av dikter jag hittar, citat jag gillar, musik jag lyssnar på, valda händelser ur min vardag och sånt. Jag är själv jätteglad när jag får tips om böcker att läsa, så jag hoppas att folk har glädje av det som jag skriver om böckerna jag läser.

54 reaktioner på ”Bokbloggsjerka + dagens outfit!

  1. inte lätt, mest skriver jag för att böcker är roligt, jag svarar på kommentarer och gör återbesök, att delta i bokbloggsjerkan, temtrio, topp tio tisdag och andra jippon ger inte så mycket

  2. Precis, man måste ju utgå från sin egen stil. Kör ju faktiskt en dagens outfit jag med, dagen till ära. Vi kanske ska göra det till ett återkommande inslag 🙂

  3. Anna

    Älskar din outfit! Precis helt perfekt! Jag kör rockasockorna på bloggen idag – vi bloggar för lite om mode. ;-))))

  4. tihi! tänkte inte på det där med dagens outfit!!! fint med din hyllning till våren! om jag skulle ta en selfie på mig i outfiten för tillfället skulle alla mina bloggläsare säga upp sig på stubben!

  5. Jättefin outfit! Faller mig helt i smaken, så tyvärr, så enkelt blev du inte av med mig. 😁 Förresten, tack förresten för tipset var du hittar bloggar att läsa – den där finlandssvenska har jag aldrig varit inne på. Tills nu. 😊

  6. Att delta i utmaningar och veckoteman är ett superbra sätt att integrera med andra bloggare och även att kommentera hos andra och svara på kommentarer i ens egen blogg.

  7. Fin kofta. Efter en förfärlig separationsångest lät jag min laxrosa dito försvinna ut i soptunnan. Jag sörjer den dagligen. Skämt åsido det där med dagens outfit skulle säkert skrämma mina läsare all världens väg.

  8. Älskar din dagens outfit! Kanske vore något att ta efter? Eller nej, en helt monokrom bildserie skulle nog snarast avskräcka läsare. Och inte skulle de se någon större skillnad från dag till dag heller ;).

  9. Någon dagens outfit kommer jag aldrig att åstadkomma, inte ens den minsta lilla selfie – har ett väldigt tillbakadraget tänk för sånt. Men jag gillade verkligen åtminstone din beskrivning av ”dagens outfit”! 🙂

  10. Pingback: Motionär Pepparkaka, och uppföljning av dagens outfit | BOKHYLLAN I PEPPARKAKSHUSET

Lämna en kommentar