Seduction

Seduction by Amanda Quick

Vilken bok? Seduction av Amanda Quick.

Var har jag fått tag på den? I den utrensade bokkassen (det var för övrigt när min bekant sade att det fanns någon Amanda Quick-bok med i kassen som jag meddelade att bokkassen får ett hem hos mig)

Vad handlar boken om? Ja, jag tar väl några rader från baksidan så har ni det mesta klart för er. ”They called him the devil. For dark and enigmatic Julian, Earl of Ravenwood, was a man with a legendary temper and a first wife whose mysterious death would not be forgotten.”

Vad tycker jag? Åh vad glad jag var för lite romance! Och Amanda Quicks böcker brukar ju passa mig. (Repetition: Jayne Anne Krentz kallar sig Amanda Quick när hon skriver historiska böcker, och Jayne Castle när hon skriver scifi.) Fast, ja, det är ju ingen enastående bok det här. Det är inte den här du ska läsa om du vill bli övertygad om att romance passar dig. Men om du som jag fått lite ”och så levde de lyckliga”-brist under hösten så är den här alldeles okej.

Kommentera

