#Blogg24: 15 december: Tips om samläsning!

Kulturkollo avslöjar nästa samläsningsbok. Det blir Moa Martinsons ”Kvinnor och äppelträd”. Jag har redan kollat, mitt lokala tillhåll (biblioteket) har boken, så jag blir med! Diskussionen börjar den 5 januari, Facebookgruppen där pratet äger rum heter ”Kulturkollo läser”, och jag rekommenderar upplevelsen att samläsa! Förra gången jag var med handlade det om en bok som jag aldrig hört talas om, och som inte heller lät intressant när jag tittade på den (”Maken” av Gun-Britt Sundström), men det var ändå kul att diskutera! Den här gången handlar det om en författare som jag tänkt jag ska läsa något av, någon gång. Bra med en liten knuff att få det påbörjat!

Här passar det ju alldeles utmärkt med bilder av mina äppelträd! Ena bilden tagen i september, andra i början på december.

20140908_181306IMG_20141203_174728[1]

2 thoughts on “#Blogg24: 15 december: Tips om samläsning!”

Kommentera

