#Blogg24: 16 december, tematrio bokklappar

temajulklapp

Denna vecka handlar Tematrion om bokklappar.  Vad önskar ni er? Eller vad vill ni ge bort? Eller vilka böcker vill ni tipsa andra att köpa i julklapp?

Jag fick ett jättefint tips i en bokhandel när jag julklappsshoppade, så det ska jag dela med mig av.

Saga Blom och snöflickan

Saga Blom och djungelspöket av Anna Gullichsen och Cara Kuuttinen. Det här ser ut som en lysande bok för barn i bilderboksåldern och låter så där lagom spännande med en jakt på ett försvunnet spökdjur i Botaniska Trädgården. Det blir allt ett par barn i lagom ålder som kommer att hitta den här boken i tomtens säck.

Tips två, det skulle jag inte ha något emot att få själv.

Tove Jansson : arbeta och älska

Tove Jansson – arbeta och älska av Tuula Karjalainen. Det känns som om Tove faktiskt varit mycket närvarande det här året då hon skulle ha fyllt 100, så på det sättet skulle ju den här boken sitta fint som en avslutning.

Och sen till sist, riktigt juligt (om än några år gammal) min fina röda diktbok jag fick till jul för ett par år sen.

Sjung stjärnor : jul- och vinterdikter

Sjung stjärnor. Dikter om vinter och jul. Inte för att här finns dom där allra mest kända dikterna, utan tvärtom för att här finns ganska många fina dikter jag inte hade hört förr. Många av juldikterna här på bloggen har jag hittat i min julröda bok.

 

10 thoughts on “#Blogg24: 16 december, tematrio bokklappar”

Kommentera

