Fem en fredag: antingen eller

Jag väljer att svara på Elisamatildas frågor så här på lördag morgon.

Äter du hellre pinnglass än mjukglass?

Här är maken och jag olika. Jag gillar faktiskt pinnglass, speciellt sådana glassar som har tjockt chokladskal, som typ Magnum, men det är ju inte alls det enda märket med den sortens glass. Det finns till exempel 3 kaveria (översatt blir det 3 kompisar), en liten glassfabrik som satsar på bra ingredienser i sin glass.
Men min man, han blir alldeles salig av mjukglass.

Väljer du en fysisk bok eller en ljudbok?

Fysisk bok. Ljudböcker är till för de där tillfällena när man inte kan hålla en bok i handen och läsa. För mig i alla fall.

Vara för kall på vintern eller för varm på sommaren?

Jag har uppnått den ålder då jag kan bli kokhet på en sekund, och det har inget med yttre temperaturer att göra. Så jag ser inte egentligen fram mot den här sommaren. Om det nu blir några sommartemperaturer att prata om i sommar, förstås. Men hade du frågat för något år sedan hade jag svarat att det inte går att vara för varm. Man lär så länge man lever.

Bada i pool eller hänga på strand?

Stranden, alla gånger. Det är härligt med pool också men ett besök på stranden är bättre.

Sandstrand med fyr från november ifjol.

Vakna till solsken eller somna till regn?

Just nu hoppas jag att regnet ska hålla sig borta idag. Vi ska vara mycket ute och det är utlovat regn hela dagen. Men alla gånger väljer jag att vakna till solsken. Vi bor på sommarstugan på somrarna och det blir fina frukostar på terrassen.

4 reaktioner på ”Fem en fredag: antingen eller

  1. Jag verkar inte ha kommit till den där kokpunkten när det gäller åldern som många hamnar i, frusen av mig istället. Men jag tycker inte heller om för varmt. Lagom är bäst för mig och kroppen…

  2. Violen

    Gillar inte att bli för varm, har aldrig känt av ”kokpunkten” som många kvinnor råkar ut för. Gillar fysiska böcker men har faktiskt en läsplatta också men någon ljudbok har jag åldrig provat på.
    Trevlig helg!

Lämna en kommentar