Helgfrågan om barnböcker

Mia har troget ställt en helgfråga, och det var som vanligt redan igår. Men nu idag tänker jag svara på den! Så här lyder frågan:

Barnböcker tycker jag är viktigt, det lägger ändå grunden liksom. Ge exempel på bra barnböcker!

Mitt bottenliv. Av en ensam axolotl av Linda Bondestam är en ganska ny bok, med miljötema men ändå i slutet lite hoppfull. Och det finns en massa saker man kan fundera på med barnet man läser boken för.

Den här pekboken har SÅ härlig titel så den tycker jag ska vara med också: Snigel på glid.

Alla Chris Haughtons böcker gillar jag också.

För mina egna pojkar gillade jag att läsa böckerna om Gittan av Pija Lindenbaum. Det var en tid sedan jag fick läsa för pepparkakspojkarna.

 

En reaktion på ”Helgfrågan om barnböcker

Lämna en kommentar