Helgfrågan: Bokkaraktär som liknar mig

Idag har Mia en jättespännade helgfråga: Finns det någon bokkaraktär som liknar dig?

Jag har en känsla av att jag inte skulle bli så smickrad om någon faktiskt skulle hitta en fiktiv karaktär som jag liknar.. Jag har helt klart drag av Karlsson på taket, en lagom tjock -inte man då..- men i mina bästa år!

Jag har också många likheter med rådd-djuret från Muminböckerna. Råddar omkring och tappar bort saker..

Bibliotekarien på Unseen University i Discworldböckerna är min professionella förebild. Även om jag behöver stege och inte han.

5 reaktioner på ”Helgfrågan: Bokkaraktär som liknar mig

  1. rådd-djuret är väl en charmerande varelse. är inte Karlsson på taket lite elak, egentligen? nej, jag tror inte heller att jag skulle bli så smickrad om någon annan liknade mig vid en fiktiv karaktär.

Lämna en kommentar