Helgfrågan om julklappar

Det här är kanske inlägget som säger farväl till julen? Mia undrar i veckans helgfråga:

Har ni fått några böcker i julklapp?

Jag tror inte jag skrivit något om mina julklappsböcker förut i bloggen? Inte mycket i alla fall.

Nu gjorde vi så med maken i år att vi bestämde en summa, han sade vad han ville ha till julklapp för den summan och jag plockade ihop en bokbeställning åt mig till julklapp. Jag har några olästa kvar av de böckerna också. Jag är för tillfället dessutom inne i en period när min läsning går lite långsamt, och jag har fullt upp med att läsa biblioteksböcker som jag borde föra tillbaka till biblioteket. Så jo, jag fick böcker i julklapp. Men dom var ju kanske inte så stor överraskning.

Jag fick även DESSUTOM två överraskningsböcker, två böcker som jag inte valt själv vill säga. Men jag tycker att dom ser oerhört lovande ut:

New York-trilogin
New York-trilogin av Paul Auster
Tales for Twilight. Two hundred years of Scottish ghost stories.

Jag kan absolut se att jag kommer att läsa de här två böckerna.

Sen är det ju så att ibland prioriterar man att önska sig andra saker än böcker. (Jag vet, det verkar konstigt, men det händer alltså även mig.) Ibland önskar man sig böcker men får något annat någon jul. Det blir en bra jul ändå. Det skulle säkert bli en bra jul helt utan julklappar, om det vore så. Glögg, pepparkakor och julmusik bara, så blir det så bra så. Jag tänker alltid i början på januari att jag kommer minsann inte att sluta dricka glögg bara för att julen är slut, men redan nu i slutet på januari har glöggkonsumtionen drastiskt minskat även i detta hus. Istället kommer apelsinsäsongen, runebergstårtor och fastlagsbullar (alltid med mandelmassa).

5 reaktioner på ”Helgfrågan om julklappar

Lämna en kommentar