En smakebit ur Ninth House

Det är söndag och det blir en smakbit ur en bok jag egentligen inte bestämt mig för om jag ska läsa eller inte. Det är kompisläsning på gång igen på instagram, @boklyckan och @kafferatur har just den här som bok. Vi råkade ha den på engelska på biblioteket där jag jobbar, och jag hade tänkt läsa mer Leigh Bardugo. Det skulle ju tala för att hänga med på kompisläsningen. Men det var egentligen Shadow and bone jag tänkte läsa, inspirerad av att det finns en Netflixserie baserad på den bokserien, och det var kanske inte nu i sommar jag hade tänkt läsa Leigh Bardugo heller.. Jag har börjat i boken, det kan bli så att jag fortsätter också med hjälp av kompisläsningen. Tiden får utvisa.

44140764. sy475

Smakbiten kommer från sidan 13:

Alex thought the markings looked okay, but she knew her signs of protection about as well as her modern British novels. When she’d attended the fall-quarter prognostication with Darlington, had she really paid attention? No.She’d been too busy sucking on ginger candy, reeling from the strangeness of it all, and praying she wouldn’t humiliate herself by ouking. She’d thought she had plenty of time to learn with Darlington looking over her shoulder. But they’d both been wrong about that.

Den här helgen har jag annars mest gått omkring på evenemanget Öppna Portar i vår lilla stad, det kommer säkert ett inlägg om det lite senare i veckan när jag hunnit samla ihop intrycken.
Idag hittar du fler smakbitar på bloggen Betraktninger ~ tanker om bøker.

16 reaktioner på ”En smakebit ur Ninth House

  1. Åsa

    Känner till författarnamnet, men inte läst. Tack för smakbit. Tjusigt bokomslag, slingrigt. ”Öppna Portar” låter trevligt inbjudande, blir nyfiken vad det kan vara. 🙂

  2. Känner igen författaren, men har inte läst. Känns inte riktigt som min genre, eller det känns som den där genren som är lite som en berg-och-dalbana för mig. Ibland går det upp och ibland går det ner 🙂

  3. Ännu en serie, den hade jag missat. Maken har läst flera av henne. Själv har jag bara läst Six of Crows, men den var rätt bra. Serien är tyvärr inte så att den följer böckerna…

Lämna en kommentar