Fem en fredag: runt knuten

Länge sen jag svarat på elisamatildas fem fredagsfrågor, men idag blir det av!

Hur märker du av sommaren utanför?

Den här tiden på året är det svårt att inte märka av sommaren. Det blommar i varje dikesren, allt växer så det knakar, och solen har svårt att gå och lägga sig om kvällarna.

Vad ser du fram emot i sommar?

Vi har inga stora planer. Jag hoppas dock att det kan blir någon form av musik någonstans som man kan fara och lyssna på. Dans är väl inte att hoppas på ännu i detta skede.
Nämen, nu kommer jag på vad jag ser fram emot: jag ska få första sprutan med vaccin nästa vecka, och det är juni nu så det är sommar. DET ser jag fram emot!

Vad saknas i ditt närområde?

Jag vet inte om något direkt saknas. Det beror väl på vad man menar med närområde också förstås, vi är ändå på landet. I vår by finns bara en lunchrestaurang/grill, och någon annanstans finns det inte om man behöver köpa något. Inom en överkomlig bilresa finns nog det man behöver.

Hur långt behöver du ta dig för att komma till närmaste turistattraktion?

Oj, vad är en turistattraktion? Nöjespark eller något sånt? Då är det minst 100 km, kan vara längre. Museer finns det i närområdet och till och med själva stan är ganska sevärd, liten och söt som den är. Vi har ett lutande kyrktorn, bara en sån sak. Det finns till och med (rester av) en grotta där det kan ha bott neandertalmänniskor.

Ulrika Eleonora kyrka

Hur njuter du av sommaren där du bor?

dav

Vanligt sommar- och strandliv. Läsa ute är en bra sak för att njuta av sommaren. Cykelturer är också fint. Och glass!

10 reaktioner på ”Fem en fredag: runt knuten

Lämna en kommentar