En smakbit ur Shadow man. Och en uppdatering av fall into fantasy.

Jag deltar i en läsalot- Fall into fantasy 2019, så idag blir det både en smakbit och en titt på hur läsandet gått sedan läsaloten började.

Jag började på sidan 150 i Dustlands – Blodröd väg av Moira Young, den har jag nu läst klart, vilket blir 376 sidor.

Min nästa bok blev Shadow man av Margaret Kirk, och det är den jag läser just nu. Den är kanske inte klockren till temat ”verklighetsflykt”, men den utspelar sig i Inverness så jag tänker att jag flyr verkligheten och föreställer mig att jag är i Skottland. Även om gruvliga mord i Inverness inte hör till det jag vill uppleva direkt.. Jag är just nu på sidan 133, och härifrån kommer smakbiten:

When Donnie opens his eyes, the rain is dripping down his neck. Soaking his skanky hoodie, making it smell worse than the bin store where he’s just spent a stinking, miserable night. He gets to his feet and peers over the slatted wooden door. No one around, not even the bouncer guy upstairs who says he’s training for a Marathon. Training for a heart attack, more like, the fucking poser.

Fler smakbitar ur bokbloggares läsning finns hos Betraktninger!

28 reaktioner på ”En smakbit ur Shadow man. Och en uppdatering av fall into fantasy.

  1. Läsalot låter kul, tycker jag, även om jag vet att jag själv aldrig skulle genomföra det 🙂
    Tack för smakbiten, det känns som klockren höstläsning.

  2. Det hørtes ut som en spennende bok. Det hadde passet meg godt å være med på Fall into fantasy hvis det var en annen uke 🙂 Akkurat denne uken har jeg barnebarnet mitt her og da blir det ikke mye lesing 🙂
    Ha en riktig fin søndag!

  3. paulamerio

    Man borde ju som pensionär ha all tid i världen att läsa ”a lot”, men med hundar och katter kring benen blir det rätt splittrat ändå. Detta är en deckare om jag förstår det hela rätt, har inte hört om författaren men han som har peppat. ValMcDermid känner jag till. Tack för smakbit, lycka till med fortsatta läsandet

    1. Det är nog mera sällan man kan sjunka in i böcker SÅ mycket, och säkert ändras det inte jättemycket fast man blir pensionär, jobbet är ju inte alls det enda som finns då det gäller måsten och borden.

Lämna en kommentar