Fem en fredag på en lördag. Om rutiner.

Elisamatilda har sina fem frågor på fredagar, men det går förstås bra att svara på frågorna på lördag också för den som är lite sen av sig.

Vad är något du gör varje morgon? 

Äter frukost. Det skippar jag aldrig. Oftast naturell yoghurt med kanel eller kokos. För den som undrar: Nej, jag dricker inte te hemma varje morgon, dagens första kopp te dricks oftast på jobbet.

Vilken är din typiska frukost på helgen?

Medan en kopp te INTE hör till vardagsmorgonens rutiner, se ovan, så hör den absolut till helgmorgnar. Idag drack jag apelsinchai. Jag har för övrigt funderat på att övergå mer och mer till löste, efter att ha läst att de flesta tepåsar innehåller mycket plast, och att temperaturen man dricker te i gör att den plasten överförs väldigt bra till tevattnet. Här en länk till The Independents artikel om vilka tesorter som inte har plast i sina tepåsar. Lyckligtvis finns både Pukka och Clipper på listan, och dom är mina favoriter ändå.

Idag åt jag också ägg med aioli. Det är ganska vanligt förekommande som morgonmål också på helgerna.

När senast testade du en ny hygienprodukt? 

Öööh, det minns jag inte. Jag kör med mina favoriter. Nej förresten, i somras hade jag glömt att ta med body lotion till Skottland så då testade jag något jag hittade i en affär där, märket hette kanske Soap&Glory?

Vad hamnar oftast i din korg i mataffären? 

Sånt som tar slut hemma.. ett exempel är väl den redan nämnda naturella yoghurten, både jag och katten gillar det!

När senast bytte du frisyr?

I april 2016, se frissans bild här:

ScreenHunter_03 Oct. 12 15.57

Nu är jag tillbaka på ”före” -bilden ungefär.

 

 

5 reaktioner på ”Fem en fredag på en lördag. Om rutiner.

  1. Åsa Carlsson

    Apelsinchai lät gott. Det där med tepåsar kände jag delvis till, synd att det ska vara så smidigt bara. Men nästa gång blir det nog ceylonte på löst sätt igen.

  2. paulamerio

    Så kul för jag har precis tvärtom, hade nästan lika långt som du o nu har jag page. Trivs riktigt bra med den, din var också jättesnygg. Jag har problem med mina armar och har svårt att hålla dem över axelhöjd. Då är ett långt hår inte så praktiskt att tvätta i duschen.
    Yoghurt med kanel är busgott, numera använder jag kanel även på gröten, tror finländare använder kanel mer än svenskar.

    1. Jag kan ju förstå att det kan bli svårt att sköta långt hår om man inte kan hålla upp händerna. Annars tycker jag att långt hår är bland det enklaste att sköta, jag får tillbringa så mycket tid framför spegeln varje morgon när jag har kortare hår för att försöka få det att åtminstone lite ligga åt samma håll..

  3. Pingback: Fem en fredag v. 42: Klurigheter - elisamatilda.se

Lämna en kommentar