Fem en fredag (eller lördag): Google

Elisamatilda tog hjälp av Google för att få veckans fem frågor.

  1. Vilken hushållssyssla tycker du allra minst om? Strykning, överlägset! Jag vet inte vad det är, det känns kanske lite som slöseri med tid. Men visst ser skjortor snyggare ut när de är strukna förstås.
  2. Vilket kollektivmedel använder du helst inte? Oj, jag skulle gärna använda kollektiva transportmedel om jag kunde. Dom är verkligen sällsynta här på landet. Tänk att få hoppa på en buss och någon annan skulle köra en dit man ska och inte behöva tina upp den genomfrusna bilen en februarimorgon! Men med det sagt, jag skulle inte gilla något transportmedel som är överfullt, så jag svarar att jag inte gillar kollektiva transporter som är överfulla.
  3. Vad är ett ljud du älskar? Havet och vågorna. Det är en sak jag älskar med sommarstugan, nästan alltid hör man ljudet från havet, även när havet inte syns.
  4. Om du skulle måla en tavla av ett motiv du sett från veckan, vad skulle det vara? Jag kunde ju försöka måla min katt, han är söt! Men egentligen tror jag att jag skulle måla en morgonutsikt från terrassen, det känns lite extra speciellt och vemodigt nu när jag bestämt mig för att flytta upp till ”vanliga” huset nästa vecka.
  5. Vad är något du lärt dig den här veckan? Alldeles konkret så har jag för första gången katalogiserat en ljudbok. Det var inte svårt eller så, men jag har inte gjort det förr. Senare idag ska jag göra min debut som ”bilskollärare” också, jag ska försöka lära den yngre pepparkakspojken att köra bil, vi tänkte börja övningsköra nu. Eller, han kan köra, men trafikregler och speciellt hastighetsbegränsningar behöver vi nog öva.

img_20190911_071850875719227.jpg

Jo, jag kommer att sakna att se det här varje morgon.

11 reaktioner på ”Fem en fredag (eller lördag): Google

  1. paulamerio

    Att sakna den vyn är väl ingen överdrift! Stryka skjortor gjorde jag varje vecka till både mig och min man i många herrans år. Han var säljare o jag jobbade på bank, knytblusar och herrskjortor skulle fixas. Passade alltid på under helgen medan det pågick något tv-program jag kunde kika på samtidigt. Försökte lyssna på ljudbok också, men då försvann koncentrationen på nolltid. Men nu är det längesen och nu lyckas jag knappt ta fram strykjärnet för att stryka gardiner…

  2. Pingback: Fem en fredag v. 38: Uppkoppling - elisamatilda.se

Lämna en kommentar