Tisdagstrion: Katter

Det är den internationella kattdagen den 8.8 och det har Ugglan & Boken koll på, så temat för tisdagstrion är katter!

pictures-of-cats-2

Det blev två novellsamlingar och en seriebok. Bäst läsning är utan vidare Neil Gaiman (jag är dedikerad fangirl, så..) men det var bara en av novellerna som handlade om en katt. Fast den var bra.

Som bonus följer här en trio böcker jag bara TÄNKT att jag ska läsa men inte läst, i alla fall inte än.

Gubbe och katt : en kärlekshistoria3257136En katts resedagbok

En katts resedagbok/Arikawa var en av de första böckerna jag köpte in till biblioteket där jag jobbar nu, och det gjorde jag för att jag ville läsa den själv. Men hur det nu blivit så är den fortfarande inte läst. (Däremot verkar det ha varit ett bra inköp, den är ofta utlånad!) Deweyboken är ju helt inom mina intresseområden (katt+bibliotek), och jag vet att Nils Uddenbergs bok inte handlar om det, men jag tänker att om man lever med en gubbe och en katt, då har man det rätt bra. Så den titeln är ganska oemotståndlig!

img_20180614_070602_893495832412.jpg

Bloggkatten approves of this inlägg. Men undrar varför jag inte ännu skrivit någon bok om honom.

 

24 reaktioner på ”Tisdagstrion: Katter

  1. Gubbe och katt är mysig. En katts resedagbok var trevlig. Dewey har jag inte gett mig i kast med än fast jag jobbar på bibliotek…bloggkatten är väldigt söt 😉

  2. Pirjo Saloniemi

    Dewey har jag läst och den finns i min trio också. Jag blir nyfiken på flera av de andra kattböckerna. Tack för tips!

  3. De tre första ser jätteintressanta ut. Dem kände jag inte till. Tack för tips! Dewey har jag själv med. Gubbe och katt har jag läst och Arikawa ska jag absolut läsa. Och fin röd kisse längst ner 🙂

Lämna en kommentar