Omslagsonsdag: Smycken

Logga2019

Jag tror inte jag nånsin letat smycken på bokomslag, men nu då Boklysten har det som tema på Omslagsonsdagen är det dags! Det ska bli intressant att se vad jag hittar.

Ja visst fanns det omslag med smycken. Jag anser dessutom att fickur är mera smycken än något praktiskt, därför kom Niklas Rådströms bok också med i samlingen. Halsband tycks annars vara förstahandsvalet om det ska förekomma smycken på ett bokomslag. Om någon skulle sätta mig/ mina smycken på ett bokomslag skulle det inte passa med varken halsband, armband eller ens ringar. Den enda ring jag har på är min vigselring, jag äger visserligen några halsband men har inte på mig dem heller i någon större utsträckning. När jag tänker efter har jag några armband jag gillar faktiskt, bland annat ett jag ärvt av min farmor, så det kanske inte vore helt fel på ett bokomslag med mig, men oftast är jag utan smycken. Förutom örhängen- örhängen gillar jag och har allt från ganska osynliga små (till exempel ett litet Loch Ness-monster) till stora dingliga maffiga saker, dom här Kalevala-örhängena till exempel har jag haft sedan tonåren:

Så om jag vore på ett bokomslag med smycken, då borde smycket vara örhängen. Absolut inte halsband i alla fall.

 

10 reaktioner på ”Omslagsonsdag: Smycken

  1. Jag tyckte att det var jättesvårt att hitta smycken. Jag undrar om jag läser andra slags böcker. Tål att funderas på.

    Jag gillar omslaget till Rosor, kyssar och döden.

  2. Pirjo Saloniemi

    Fina smycken! Jag missade Flickan med pärlörhänge. Jag älskar smycken och har alltid på mig halsband, armband, ringar och örhängen och varierar dessa beroende på kläder och vart jag ska.

  3. Åsa Carlsson

    Åh, du hittade minsann närbilder på smycken, det lyckades jag dåligt med. Inte läst någon av dina smyckade böcker, kanske förklarar saken. 😉

Lämna en kommentar