En smakbit ur Ull

Idag kommer min smakbit ganska sent. Vi möblerar om i den ena pepparkakspojkens rum, jag håller på att byta till julgardiner, och dessutom har jag hälsat på hos en kompis.

Jag har faktiskt kommit mig för att börja på en av mina hyllvärmare, jag har ju tänkt minska lite på mina olästa hyllvärmare framöver. Så idag kommer smakbiten från Ull av Hugh Howey.

Omslagsbild: Ull

Sidan 53:

Hennes stickor vilade i ett skinnfodral, och de låg parvis. Två likadana pinnar, sida vid sida, likt de ömtåliga benen i handleden omsluten av torkad gammal hud. Trä och skinn. Föremål som hade förts vidare som ledtrådar från generation till generation, intetsägande hälsningar från hennes förfäder, oförargliga saker som barnböcker och träsnidade figurer som hade lyckats överleva upploppet och utrensningen. Varje ledtråd var en liten anspelning på en värld bortom deras, en värld på ytan där byggnader var vittrande ruiner bortom de grå och livlösa kullarna.

33f52-6473057481_ce462009e6_o

Den här söndagen finns smakbitarna på bloggen Flukten fra virkeligheten, kika in där om du är nyfiken på vad bokbloggare läser den här helgen!

 

15 reaktioner på ”En smakbit ur Ull

Lämna en kommentar