Bokbloggsjerka

Den här midsommarhelgen är frågan i Annikas bokbloggsjerka en relativt lätt en. Jag var faktiskt hyfsat säker på svaret redan innan jag kontrollräknade. Det är Kelley Armstrong som är den jag har mest böcker av i  mina hyllor. Det har förstås flera orsaker, den största är att hon hade en LÅÅNG serie som jag följt från början till slut (Women of the Otherworld), och även om jag inte äger precis alla i serien är det bara ett par böcker som fattas, som jag lånat av någon och läst. Sen har hon dessutom fler serier som jag har ströexemplar i. Hennes böcker har dessutom inte nått biblioteken häromkring, så jag har inte kunnat utnyttja biblioteket för att få tag i dem. 17 böcker av henne finns på mina hyllor.

Bitten (Women of the Otherworld, Book 1) by…

Stephen King och Ian Rankin är sådana som jag visserligen läst många böcker av, men för det mesta som lånade böcker, annars skulle de nog vara rätt högt på listan också. Neil Gaiman hamnade som delad tvåa på listan med 14 böcker (om jag inte missat nåt). Han finns visserligen på biblioteket att låna också, men jag brukar tycka att jag vill ha hans böcker i min egen hylla. Och så har han många graphic novels, varav jag äger 4 st. Hit räknar jag också boken han skrev tillsammans med Terry Pratchett. Det är för övrigt Pratchett som har den andra delen i den delade andraplatsen, och även han får räkna sig tillgodo boken han skrev tillsammans med Neil Gaiman.

Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies…

10 reaktioner på ”Bokbloggsjerka

  1. Kelley Armstrong har jag inte läst något alls av. Faktum är att jag inte har läst någon av författarna på din topplista, men både Gaiman och Pratchett har jag böcker av 🙂

    1. Jag skulle tro att gillar man den ena av Gaiman eller Pratchett så gillar man båda. Men Gaimans böcker håller bättre för översättning, jag har aldrig riktigt gillat översättningarna av Pratchetts böcker, blir lätt lite krampartat ordvitseri av vad som var elegant språkanvändning i original, mycket svåröversatt alltså.

Lämna en kommentar