En middagsbjudning (veckans bokbloggsjerka)

jerka11

Annikas bokbloggsjerka den här veckan har en spännande fråga att fundera över, nämligen..

Avsluta följande mening: Om jag kunde bjuda mina favoritkaraktärer på middag..

så skulle det nog inte bli en tråkig fest i alla fall. Jag tror bestämt att Door och Richard Mayhew från Neverwhere/Neil Gaiman skulle få vara med. Bara för att om det skulle finnas någon värld här under sommarstugan liknande London Below, så skulle dom säkert hitta den. Harriet Vane och Peter Wimsey skulle vara behändigt att ha med också. de skulle lösa alla former av mysterier som kan behöva lösas. Jag tror att Laura och Bruno från Kärlek, mat och missöden/Anthony Capella skulle få äran av att stå för kvällens mat. Underhållningen skulle bestå av historier berättade av den föräldralösa från In the cities of coins and spice /Catherynne Valente. Rebus kunde jag också bjuda, jag känner mig säker på att han skulle ha med en flaska fin whiskey och det skulle kännas fint med en skvätt till historierna. Kouplan från Sara Lövestams serie skulle jag också bjuda, för han behöver nog bli bjuden på en fest. Och sen alla personer från Mhairi Mcfarlanes böcker för att hålla uppe stämningen!

Det låter väl som en fin fest!

Alternativet skulle vara om jag istället fick en plats i Mumindalens fest, den festen från den här bilden skulle jag trivas mycket med.

festen

9 reaktioner på ”En middagsbjudning (veckans bokbloggsjerka)

Lämna en kommentar