Bokbloggsjerka: Att läsa en bra bok är som att..

Det är så trevligt att bokbloggsjerkan är tillbaka, och idag är det en kort och kärnfullt uppdrag, nämligen att avsluta följande mening:

Att läsa en bra bok är som att.. simma i solsken.

Simma i solsken, ni vet en riktigt varm och solig sommardag då man hoppar i vattnet och solen blänker på vattenytan så vattnet ser mer ut som solsken än som vatten. Det var första tanken som dök upp i mitt huvud så det svarar jag.

20140913_075220

Illustreras bäst med bild från sommarstugan, för det är ändå mest där jag simmar.

Varför det just var simning och solsken som dör upp i mitt huvud vet jag inte, möjligen för att timmen är rätt sen när jag skriver detta, jag kommer från en personalfest. När man jobbar inom vården blir personalfester ofta som mycket stora tjejkvällar, och ibland är ju en tjejkväll precis det som behövs.

 

 

9 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: Att läsa en bra bok är som att..

Lämna en kommentar