Det lilla bageriet på strandpromenaden

Little Beach Street Bakery by Jenny Colgan

Vilken bok? Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan.

Var har jag fått tag på den? Inhandlat från nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Polly och Chris har kommit till slutet av sin historia. Deras företag har gått i konkurs och de kan knappt tala med varandra. Polly måste hitta någonstans att bo, och det hon har råd med visar sig vara en skruttig lägenhet på andra våningen i en liten by så avlägsen att den är avskuren från fastlandet vid högvatten. Polly slår sig ner där, och börjar baka bröd. ett tilltag som inte gillas av alla, speciellt inte av Pollys hyresvärdinna. Och som grädde på moset en skadad lunnefågelunge.

Vad tycker jag? Det finns tillfällen då det enda rätta är att läsa om någon som bakar bröd och tar hand om en skadad lunnefågel som hon döper till Neil. November är ett sånt tillfälle, i all synnerhet denna november verkar det som. Böcker som handlar om matlagning gillar jag dessutom annars också. Här följer dessutom med brödrecept, det är inte osannolikt att jag provar något av dem någon gång i framtiden.

7 reaktioner på ”Det lilla bageriet på strandpromenaden

  1. Om du gillade den här måste jag bara rekommendera ”Vägen till Sugar Maple Inn” av Louise Miller. Den handlar om en bagare/konditor. Jag gillade den snäppet met än Colgans bok. 🙂

Kommentera

