En smakbit ur Oxford exit

En mycket fin konsert fick jag vara med om igår kväll, tyckte i alla fall jag som var en av de uppträdande! Det är dessutom alltid trevligt att se lite av det vackra Finland, jag hade aldrig varit i Pargas förr, och nu var det dessutom trevligt soligt vinterväder. Så värst mycket hinner man dock inte se på en körresa, jag avundades nog maken lite som inte sjunger i kör men som var med och fick en guidad rundtur medan körerna övade lite.

Här en bild från övningstillfället!

Jag började läsa i en bok i bussen på väg hem, och det är denna bok jag delar en smakbit ur idag.

Oxford Exit by Veronica Stallwood

Kate, en författare med ett specialuppdrag. Någon håller nämligen på att sabotera Bodleian librarys katalogisering, genom att böcker och uppgifterna om olika böcker försvinner helt. Sen får Kate höra om ett mer oroande försvinnande, nämligen en ung bibliotekarie som försvann och senare hittas mördad. Från s. 59.

”And you’re sure this is a simple investigation into the possibility that someone has tampered with computer records?” insisted Kate.
”Of course. What else were you expecting?”
”What on earth is the woman talking about, Andrew?”
”The unfortunate story of the trainee last year, Charles.”
”That had absolutely nothing to do with us, as I remember”

Den här boken köpte jag när vi var på väg till Oxford för något år sedan. Då läste jag den inte, nu verkar den kunna passa. Och det är trevligt att minnas staden Oxford!

Har hon alls firat farsdag eller har hon bara varit ute på turné, kanske någon undrar. Jotack, eftersom min far var med på samma konsertresa har jag nog firat honom litegrann.

Och mer smakbitar finns som alltid hos Flukten fra virkeligheten!

14 thoughts on “En smakbit ur Oxford exit”

Kommentera

