Justin Case – Meg Rosoff.

Justin Case

Vilken bok? Justin Case av Meg Rosoff.

Var har jag fått tag på den? Lånat från biblioteket.

Vad handlar boken om? David Case lever ett rätt vanligt liv. Tills hans lillebror med knapp nöd undgår att ramla ut genom fönstret. Plötsligt börjar David se faror och hotande katastrofer överallt, och ödet verkar vara ute speciellt efter honom. David försöker undkomma ödet, byter namn till Justin (Just-in Case..), byter klädstil, byter allt. Men fortsätter att oroa sig.

Vad tycker jag? Jag visste absolut inte vad jag gav mig in på när jag började läsa denna. Det är en skrämmande realistisk och välskriven beskrivning av en depression, att glida in i den och att försöka ta sig ur den. Ämnet var också ett som jag tyckte var obehagligt och lite för personligt för mig (kan inte säga om det var obehagligt på ett bra sätt eller bara obehagligt), men boken var så välskriven att jag fortsatte läsa ändå. Den osynliga hunden gillade jag dock!

 

En reaktion på ”Justin Case – Meg Rosoff.

  1. Pingback: ”Justin Case” av Meg Rosoff – TinaO

Lämna en kommentar