Kroppsdelar

Ja, nu blir det inga styckmördare eller så, utan helt enkelt veckans tematrio.  Berätta om tre böcker med kroppsdelar i titeln! ger Lyrans Noblesser i uppdrag denna vecka.

Bag of Bones by Stephen KingBones to Ashes by Kathy ReichsThe Lovely Bones by Alice Sebold

Det var rätt sparsamt med kroppsdelar bland böcker jag läst, märkte jag. Utom hjärtan då, det fanns en hel del av dem. Och det är ju helt klart en kroppsdel. Fast nu blev det istället ben, skelettben då. Jag var väl lite morbid idag.

Bag of Bones av Stephen King läste jag pre-blogg. Om jag minns rätt är det en ganska intetsägande King, författare flyttar tillbaka till barndomsstad och ska rädda en ”damsel in distress”.

Bones to ashes av Kathy Reichs. Den här boken hör till serien som tv-serien Bones bygger på. Bokserien och tv-serien är inte helt lika, mer som att de delar huvudperson som råkar heta samma sak och jobba med samma sak, typ.

The lovely bones av Alice Sebold. Susie Salmon har blivit mördad, men det är hon som är huvudpersonen och kommenterar allt som händer i grannskapet och med hennes familj efter att hon dött.

Jag tror det är så att alla de här böckerna blev lästa innan jag började blogga. Också ett sammanträffande.

 

 

10 thoughts on “Kroppsdelar”

  1. Jag läste Bag of Bones tidigare i år och tyckte mycket om den😉 Men slutet är lite sisådär… The Lovely Bones har jag också läst och den gjorde starkt intryck på mig då.

  2. The Lovely Bones vill jag gärna läsa. Jag försökte mig på hennes andra bok, Flickan från ovan heter den väl på svenska, men den var för tung. Lovely Bones verkar dock vara lite annorlunda. Tack för fin trio!

Kommentera

