Tips på verklighetsflykt

Kulturkollo sysslar med drömmar den här veckan. Och veckans fråga, som är två frågor egentligen, är:

  1. Ditt bästa verklighetsflyktstips? (bok, film, tv-serie…)
  2. Vad längtar du allra mest efter just nu?

Det finns ju en genre över alla andra när det gäller verklighetsflykt. Eller, för MIG är det genren över alla andra när verkligheten ska flys. Det är ju romance. Ett tips som alltid funkar i denna genre är Simona Ahrnstedt, jag har hittills tyckt bäst om hennes senaste, En enda risk. Jennifer Crusie är också bra för verklighetsflykt. Ett tag läste jag förresten alltid en bok av Amanda Quick när jag kände mig stressad.

free-food-clipart-6

När det gäller vad jag längtar efter, så måste jag säga, att jag gillar mitt jobb, men det blev mycket mindre tid då jag började jobba heltid. Så lite mer tid skulle inte alls vara så dumt. En annan grej som skulle passa fint precis idag skulle vara en fin middag på en trevlig restaurang. Kanske det skulle förekomma svamp någonstans i middagen, och/eller rödvinssås. Och en efterrätt med choklad. Jag kan känna smakerna i munnen. Bestämt är det nybakt bröd till också.

Förresten, det finns ju en hel del böcker som kombinerar mat med kärlekshistorier. ”Kärlek, mat och missöden” av Anthony Capella dyker upp i huvudet. För att nu kombinera verklighetsflykt med vad jag längtar efter.

2 thoughts on “Tips på verklighetsflykt”

  1. Romance är fint för verklighetsflykt, håller verkligen med dig där! Och om Simona! Sen ger du mig två nya namn att utforska: Jennifer Crusie och Amanda Quick känner jag inte till men måste kolla upp genast.

Kommentera

