En sommar på luffen

2e181-9789175791784-185x300

Vilken bok? En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz.

Var har jag fått tag på den? Jag vann den!

Vad handlar boken om? Det tog slut mellan Anna-Lisa och hennes pojkvän. Anna-Lisa funderar annars också på vilken riktning hennes liv ska ta. Hon har läst Harry Martinsons bok Vägen till Klockrike, boken gjorde intryck och hon besluter sig för att en sommar på luffen är det rätta för att hitta riktningen i livet.

Vad tycker jag? Det här var en positiv överraskning, faktiskt. Och sen vet jag inte hur en hel serie av den här typen lyckats gå mig förbi, och jag tror jag ska börja lokalisera de två andra böckerna i serien ganska snart. Det är sommar, det är sol, det är inte SÅ romantiserat det där med luffandet, och Anna-Lisa träffar en hel del intressanta typer, inte minst en ålänning med Chevrolet Thriftmaster. Jag är ju inte direkt en prylmänniska, när jag går på loppisar och sånt är det nästen uteslutande böcker som kommer med hem, men jag kan förstå det där samlandet, själva idén att söka fynd (Det funkar ju likadant med böcker, faktiskt) och det är charmigt att läsa om.

6 reaktioner på ”En sommar på luffen

  1. Pingback: En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz - C.R.M. Nilsson

  2. Pingback: Den tolfte juli- bloggtidsmaskin! – BOKHYLLAN I PEPPARKAKSHUSET

Lämna en kommentar