Den tolfte juli- bloggtidsmaskin!

Den 12 juli 2016 hade jag just läst En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz.

12 juli 2015 delade jag ett favoritcitat.

12 juli 2014 var vi i Oxford.

Den 12 juli 2013 finns det inget inlägg. Men antagligen läste jag The Dirt, för den 13 juli skrev jag om boken om Mötley Crue.

Inte heller 12 juli 2012 bloggade jag, men den 13 juli var en fredag så jag deltog i bokbloggsjerkan och svarade på frågan: recenserar du alla böcker du läser? Tydligen recenserade jag inte böcker av typen Harlequin då, men det gör jag nog numera.

Och den tolfte juli 2017 kom jag på att min blogg egentligen är en tidsmaskin!

time-machine-1756041_960_720

Intressant faktum: Den här bloggen startade i augusti 2011, så där pang på bara med en bokrecension. Jag hade en blogg innan, pepparkaka.ratata.fi, så det blev väl bara så att jag bytte ställe i farten. Så här löd min första bloggtext EVER:

Den första skrivelsen

Som vanligt och mot bättre vetande har jag avgett nyårslöften. Ett löfte var att sluta spela Farmville på Facebook. Det betyder ju naturligtvis att jag får massor med tid att göra annat. Skriva blogg till exempel.

Då kom ju frågan vad jag ska skriva blogg om. När jag funderade lite närmare fanns det ju bara ett svar på DEN frågan. Det enda intressanta i mitt liv är böckerna jag läser. (Om nu någon tvivlar på det här, så kan jag ju bara påpeka att mitt nyårslöfte var att sluta spela Farmville. Så det så.) 

Jag kan konstatera att det nyårslöftet höll jag. Jag har inte spelat Farmville sedan dess. Jag tycker nog också att det mest intressanta med mig FORTFARANDE är böckerna jag läser.

Intressant faktum nummer 2: Under den tiden jag har bloggat, har jag bytt jobb två gånger, och dessutom praktiserat på bibliotek. Jag har ännu inte hittat riktigt jobb på bibliotek, dock. Men målsättningar är bra att ha!

Intressant faktum nummer 3: Då jag började blogga läste jag fortfarande högt för mina söner. Det gör jag inte mera, och den äldre av dem flyttar i höst och kommer att bo på internat i veckorna. Sådana saker kunde jag inte föreställa mig då. Mängden LIV som rymts in i de här åren!

 

Kommentera

