Tack för ditt förstånd!

TackForDittForstand_omslag

Vilken bok? Tack för ditt förstånd! Svenska grodor i Finland.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Olika slag av språkgrodor, dessa förekommer relativt rikligt just på svenska i Finland..

Vad tycker jag? Det hände sig vid den här tiden att det hade varit en del ledsamma saker. Jag tyckte kort sagt att jag behövde muntras opp. Och munter blev jag. Och alla andra i familjen också. Fjortonåringen läste från pärm till pärm och gapflabbade stundvis- ett utmärkt betyg då han vanligen är oerhört svårflirtad, och egentligen helt slutat läsa böcker till min stora sorg. Rekommenderas alltså åt alla som tycker språkgrodor är kul!

Kommentera

