100+ bokbloggsjerka

Koko tycker att bokbloggsvärlden fokuserar för mycket på det som är nytt och spännande. Därför vill hon utmana er att blogga om en bok (eller flera) som är minst hundra år gammal men som fortfarande är läsvärd. Vuxenbok, barnbok, facklitteratur, vad du vill. Motivera!

Nu har väl den här frågan faktiskt förekommit förr i Annikas bokbloggsjerka. Och de böcker jag brukar nämna när det gäller böcker i denna åldersklass är fortfarande läsvärda (host- Wuthering heights-host), men jag tänkte faktiskt ta en bok som jag läste när jag var rätt ung.

Greven av Monte Cristo av Alexandre Dumas är ju en spännande historia med flykt från fängelse, hämnd och gömda skatter. Håller absolut än idag.

20 reaktioner på ”100+ bokbloggsjerka

  1. Vi hade den i vackert inbundna röda band hemma, men jag tror att jag sen ändå läste den i Niloebibliotekets förkortade upplaga som barn… En dramatisk historia 🙂

    Har du sett Murder, She Wrote? Där finns en historia som anknyter till greven.

Lämna en kommentar