En smakbit ur Half bad – ondskans son

en smakebit

Det är söndag, och dags att dela med mig en bit ur min läsning. Fler smakbitar finns, som de flesta söndagar, hos bloggen Flukten fra virkeligheten. Alla kan vara med, men spoilers ska du inte ge!

Jag läser ”som omväxling” lite YA fantasy. Jag borde egentligen bredda min läsning efter en hel sommar med mycket YA och mycket fantasy. Men dom flesta böckerna i genren passar mig faktiskt bra. Den här är inget undantag.

Från sidan 41.

Jessica fyller sjutton år idag. Det är förmiddag och Jessica är ännu malligare än vanligt. Hon kan inte sitta still. Kan inte bärga sig tills hon får sina tre gåvor och blir en riktig vuxen häxa. Mormor ska hålla gåvoceremonin klockan tolv, och till dess får vi finna oss i att Jessica vankar runt i köket och plockar upp saker och lägger ifrån sig dem.
Hon tar en kniv, går omkring med den och stannar bredvid mig och säger: ”Jag undrar hur det blir på Nathans födelsedag”.

34 reaktioner på ”En smakbit ur Half bad – ondskans son

Lämna en kommentar