Bokbloggsjerka om bokrean

Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Ja, ni ser ju vad Annika frågar denna vecka i bokbloggsjerkan.

Hos mig är det inte direkt någon reahype. Jag har hittills inte handlat en enda bok på årets bokrea. Jag är inte hundra på att det inte blir någon bok alls, men det lutar lite ditåt. SF-bokhandeln har i och för sig rea också, och den har jag inte bekantat mig riktigt med än (rean finns på nätet också, så jag kan kolla in den utan att ta mig till ett annat land..) och jag läser ju mycket fantasy, så det kan ju hända det blir något beställt.

Främsta orsaken är.. ingen orsak alls egentligen? Det var annorlunda när bokrean innebar att man fick tillgång till böcker man annars inte hade tillgång till, och dessutom till ett överkomligt pris. Nu finns alla böcker jag kan tänka mig att vilja ha en knapptryckning bort, och, tja, så särskilt dyra är ju inte pocketböcker. Nu kommer alltså februari och jag har inget uppdämt behov av att skaffa mig böcker, så som jag brukade ha förr när ”att handla böcker” innebar ”gå till en bokhandel”.

30 reaktioner på ”Bokbloggsjerka om bokrean

  1. Stämmer väldigt bra det du säger. Minns lite hur det var förut och det är inte likadant nu. Jag har inte köpt något på rean men det beror nog mest på att jag har så mycket böcker runt mig både på jobbet och hemma…

  2. Att lägga en förhandsbeställning hos ex. Adlibris är inte riktigt samma sak som att trängas med folk i fysisk bokhandel. Jag saknar bokrean som den var för mig förr.

  3. Det ligger mycket i det du säger, det är nog oxå en av anledningarna till att jag inte handlat på rean på massor av år, Förrän i år när jag köpte fyra för mig okända billiga böcker…

Lämna en kommentar