Tisdagstrion: bok 3,14 och 23

Nu blir det en mer udda trio böcker i tisdagstrion. Ugglan & boken vill ha oss att berätta vilka böckerna 3,14 och 23 är i en valfri bokhylla.

Jag tog min pocketbokhylla med lästa böcker. Och jag kom förbi A, men bara knappt. Bok nummer tre, Dirk Gentlys holistiska detektivbyrå av Douglas Adams är okej, men Liftarens guide till galaxen är bättre. Den finns dock inte i min pocketbokshylla, den finns i hårdpärmshyllan.

Flickan framför muren av Kristina Appelqvist- igen, det finns bättre böcker av henne men jag gillar hennes deckare överlag. Och den här råkade stå på plats 14.

I ljusets makt av Leigh Bardugo är en kvarleva från tiden då jag ibland bad om, och fick, recensionsexemplar. Och nu med bok 23 har vi nätt och jämnt kommit förbi bokstaven A. Av någon orsak klickade jag inte helt med den här boken, det var först senare med Högt spel/Six of crows som jag insåg Leigh Bardugos storhet. Den här boken är också den som är minst unik av det hon skrivit och jag läst hittills.

Jag kunde ha valt en annan bokhylla så hade det blivit mer spridning i alfabetet. Min hylla med olästa böcker är inte ordnad alfabetiskt, till exempel. Eller så kunde jag ha valt böcker från högarna på mitt skrivbord, de är inte heller sorterade på något sätt. Om jag har 23 böcker i högar på skrivbordet? Absolut! De borde sättas i hyllan för olästa böcker men där ryms inga fler böcker, och det är så svårt att rensa bland de olästa böckerna, alla har ju potential att vara läsvärda.

9 reaktioner på ”Tisdagstrion: bok 3,14 och 23

  1. Bokföring enligt Monika

    Jag blir lika förvånad varje gång som jag kommer på att jag fortfarande inte har läst en enda bok av Appelqvist 😲

Lämna en kommentar