April, april

Den här aprilmånaden hade extremt mycket aprilväder. Där i påsktiden när jag åkte hem från fjällen tänkte jag att det säkert var säsongens sista snöäventyr. Men ännu i förra veckan kom en snöstorm och täckte mina stackars små krokusar med ett tjockt snötäcke.

Vi har varit på sommarstugan nu i april, men inte övernattat än. Men trots snöchocken förra veckan är det riktigt snart dags, och dags för att flytta in för säsongen.

Och lite har jag läst också.

Att hitta hem – Caroline Twamley
Tunneln – Anna Woltz
Vänskap & varma tassar
Den svarta katten – Edgar Allan Poe
Ondskans näste – Simon Scarrow
The invisible life of Addie la Rue – V E Schwab

Till Novellresan läste jag Edgar Allan Poes novell och novellsamlingen Vänskap & varma tassar, i den samlingen fanns två noveller som Ugglan & boken hade tipsat om, men hela samlingen passade ju på temat ”Djurriket”. I maj blir det tema Västerbotten. 

En reaktion på ”April, april

Lämna en kommentar