Fem en fredag: Ruta

Idag handlar det mest om tv, eller sånt man tittar på, i Fem en fredag.

Vad tittar du helst på?

Kanske det var meningen att man skulle svara vilket program, eller vilken slags program man tittar på, men utsikten från sommarstugan tröttnar jag aldrig på.

Vad tycker du är tråkigt på tv?

Ganska mycket.. men kanske speciellt sport.

Vilken streamingtjänst eller kanal används mest hos dig?

Jag tar fasta på hos mig, inte av mig. Vi har Netflix och maken ser på det. Mycket sällan ser vi på linjär-tv, men ikväll inträffar det igen, det är dags för finalen i På spåret!

Vad skulle du byta ut TVn mot?

Jag nämnde sommarstugan här i första frågan. Från någon gång i maj till någon gång i oktober bor vi på sommarstugan och där har vi ingen tv. Jag saknar inte tv:n där, men jag vet inte riktigt om man kan säga att vi bytt ut TVn till något annat. Men alla gånger läser jag hellre än ser på tv. Det är ändå inte TVn som tar tid från läsningen, det är mobiltelefonen som är den stora tidstjuven.

Vad tittade du på senast?

Jag satt för sällskaps skull i vardagsrummet när maken tittade på tv nu i veckan, jag tror det var något av de där programmen där man ska renovera en gammal bil. Men jag hade nog uppmärksamheten mer på min telefon. Om man ska ta vad jag på riktigt följde med i så blir det På spåret för en vecka sen.

7 reaktioner på ”Fem en fredag: Ruta

  1. Paula Merio

    Visst var det en spännande final i På spåret ikväll. Jisses vilka duktiga lag! Älskar att titta på frågesport, själv är jag i bästa fall en medelmåtta, så jag beundrar alla som är så duktiga.

  2. Kina Hellquist

    Frågeprogram är kul, även om jag känner min otillräcklighet när jag ser på dom. För mig är mobilen helt oväsentlig. Jag ringer på den och skickar ibland något sms, men för övrigt så ligger den där på bänken. Sonen lägger till någon ny app då och då, som han tycker jag kan ha nytta av, och jag tar lika envetet bort dom. Åldern?

  3. Pingback: Fem en fredag v. 5: Bekvämt - elisamatilda.se

Lämna en kommentar