Fem en fredag: Egenskaper

Idag tänker Elisa på egenskaper i de fem fredagsfrågorna.

Vad är du för kort för att göra?

Jag upplever inte att jag är kort alls. Vilket jag ständigt blir motbevisad om av maken och sönerna när dom plockar ner saker åt mig från de högsta kökshyllorna. För jag kan ju inte behöva stol. (Behovet av pall eller stol för att nå saker på hyllor kan faktiskt också vara svar på följande fråga, när jag tänker efter.)

Vad är du för envis för att göra?

Jag är rätt envis, men nu har jag faktiskt börjat använda strumpbyxor igen den här hösten. Jag avskyr känslan av strumpbyxor mot benen och mjuka strumpbyxor av typ bambumaterial eller liknande är bara marginellt bättre. Varje höst tänker jag att jag minsann inte ska börja använda strumpbyxor, och varje å ungefär den här tiden kommer verkligheten emot- om jag vill ha klänning eller kjol (och det vill jag) så fryser jag ihjäl utan strumpbyxor.

Vad är du för rädd för att göra?

Jag har blivit otroligt feg på nöjesfält, inte för att jag någonsin åkt i ALLT, men jag brukade gilla och åka också sådana åk som gick uppochner. Det skulle jag aldrig kunna tänka mig idag, och jag börjar bli mer och mer skeptisk till vanliga bergochdalbanor till och med..

Photo by Pixabay on Pexels.com

Vad är du för lat för att göra?

Jag stryker så få kläder som möjligt. Skjortor måste man ju stryka, men mycket annat behövs faktiskt inte strykas. Om man hänger klänningar på en galge direkt från tvätten och torkar dem så, slipper man i 80% av fallen att stryka dem, till exempel. Även min mamma kallade strykning för ”förspilld kvinnokraft”, men hon stryker nog mer än jag.

Vad är du för ung för att göra?

Få folkpension. Det börjar väl vara det enda. Jag brukar säga att jag är för ung för att dricka kaffe också, men det har inte med ålder att göra egentligen, det är bara preferenser.

3 reaktioner på ”Fem en fredag: Egenskaper

  1. Paula Merio

    leggings, både sommar och vinter, o dessemellan. Dessutom modellerar de om benen mycket snyggare än strumpbyxor. Finns även med fleece på insidan! Och sen en täckkjol till dem, kort eller lång, då klarar du -20! Strykning är inte skoj, jag har gjort mig av med strykbrädan, så lite stryker jag. En filt på köksbordet får duga när det verkligen är nödvändigt.
    Trevlig helg

Lämna en kommentar