Fem en ..fredag?

Elisa blev lite sen med sina fem fredagsfrågor, men vem är jag att klaga över det, jag är ännu senare med att svara på dem! Det ska i alla fall handla om planer.

När planerade du senast något av typ fest eller event?

På midsommar har vi ofta ett lite större kalas, men det är rätt samma personer med så planeringen har börjat gå mer eller mindre av sig själv. I alla fall så var vi här på vår sommarstuga i somras. Och i samband med det firade vi också yngre sonens examen. Tårtan på bilden är dock från avlägsen forntid..

Är du den som gärna organiserar aktiviteter?

Nej.

När har du nyligen upplevt plötsligt ändrade planer?

Jag får dra in yngre sonen igen. Jag hade planerat att börja flytta bort från sommarstugan den här helgen. Men sen ringer killen och har glömt sin väska på tåget, och detta landets lysande tågbolag har någon form av centraliserad hittegodsverksamhet, så väskan kommer så småningom att kunna hämtas i Åbo.. Nå, som den ömma moder jag är lovade jag att fara och hämta väskan idag om det behövdes, vilket skulle ta så pass lång tid att det var onödigt att börja flytta till vinterhuset på samma gång. Men igår kväll klarnade det att jag inte behöver hämta väskan, vilket gör att jag får ställa om igen. Vet dock inte om flytten lyckas redan idag, för nu har jag ju inte förberett mig..

När planerade du något som sen fick dig att känna ”aldrig igen”?

Jag kör alltid med stilen ”finns det en genväg så tar jag den”. Jag bakar inga tårtor, jag lagar mat bara om antalet personer är överkomligt, osv. Det betyder att enskilda tillfällen, fester etc. inte i sig själv blir så jobbiga. Det som jag ännu fortfarande underskattar är tiden jag behöver till återhämtning efteråt, eller mellan olika händelser. Och efter denna september månad med en tripp till fjällen, en spännande men krävande kurs och bokmässa i Göteborg så tror jag att jag måste hämta mig hela oktober. Eller nästan, i slutet på månaden fyller min äldre son och min pappa år.

Vad har du för planer i oktober?

Det här svarade jag egentligen redan på här ovanför. Jag ska packa ihop sommarstugan. För övrigt tänker jag göra så lite som möjligt fram tills lite födelsedagsfirandena i slutet på månaden. Och sen ska jag plocka trattkantareller också. Det är ett bra svampår i år!

4 reaktioner på ”Fem en ..fredag?

Lämna en kommentar