Fem en fredag: Aktiviteter

Det kan ju passa att svara på Elisamatildas fem frågor den här fredagen!

Vad gör du när du känner dig aktiv?

Om man plötsligt drabbas av aktivitetslust är det nog bäst att röra på sig på något sätt, gärna ute. Kanske en cykeltur? Eller en tur i svampskogen, så här års.

Vad gör du när du lär dig något?

Är det nu frågan om hur jag gör för att lära mig något? För i så fall finns det bara ett sätt, jag måste öva och öva tills jag kan något, helst så mycket att det sitter i ryggmärgen och jag inte behöver ens tänka på saken. Eller är det vad gör jag sedan när jag lärt mig något? För då tycker jag nog att man ska fira, stort eller smått. Prinsesstårta är inte dumt.

Vad gör du när du har tråkigt?

Hoppas att jag har en bok i närheten som inte är SÅ tråkig.

Vad gör du när du gör något för dig själv?

Igen kan man tolka frågan på lite olika sätt. Är det frågan om att belöna sig själv på något sätt, är det oslagbart att skaffa sig en (eller flera) nya böcker. Ja, eller prinsesstårta, som jag sa här ovanför. Kanske menas det istället saker som man gör när man är ensam? Sticka är en bra aktivitet om man är ensam. Rensa i odlingslådorna, då vill jag inte heller ha så mycket sällskap. Och läsa, det kan ju anses lite oartigt att läsa om ens sällskap skulle vilja prata med en. Nu efter jag skrivit det här kommer jag att koka hallonsylt, och jag är ensam.

Vad för aktivitet vill du prova på?

Det finns egentligen massor jag inte har provat men gärna skulle göra. Men en sak som kanske blir av nästa sommar är att åka på interrail. Det blir kul, om det blir av. Det får vi se.

Vi är ju inte helt ovana med ryggsäcksresor, men riktig interrail har vi inte provat.

4 reaktioner på ”Fem en fredag: Aktiviteter

  1. Paula Merio

    Jag har hört mycket gott om interrail för dem som inte är helt unga längre, men dock unga i sinnet. Vet ärligt inte om jag skulle göra det längre med de krämpor jag har, men tanken är mycket tilltalande. Så satsa på det!

Lämna en kommentar