En smakbit ur Joyland

Fin söndag önskar jag er alla! Jag har simmat och plockat blåbär, en lyckad söndag redan nu, och sen är jag bjuden på hundfödelsedagskalas ikväll. Jag har inte varit på hundfödelsedagskalas förr, men jag förstod att det åtminstone innehåller plättar!

Jag har börjat läsa Joyland av Stephen King, men ärligt talat vet jag inte om jag kommer ta mig igenom den. Det lät lovande med en pojke som får sommarjobb på ett nöjesfält, men det kan hända att Fairy tale var undantaget och jag går tillbaka till att inte läsa Stephen King-böcker till slut.

Smakbiten kommer från sidan 68:

What did I do at Joyland that summer? Everything. Sold tickets. Pushed a popcorn wagon. Sold funnel cakes, cotton candy, and a zillion hot dogs (which we called Hound Dogs – you probably knew that). It was a Hound Dog that got my picture in the paper, as a matter of fact, although I wasn’t the guy who sold that unlucky pup; George Preston did. I worked as a lifeguard, both on the beach and at Happy Lake, the indoor pool where the Splash & Crash water slide ended. I line-danced in the Wiggle-Waggle Village with the other members of Team Beagle to ”Bird Dance Beat”, ”Does Your Chewing Gum Lose Its Flavor on the Bedpost Overnight”,”Rippy-Rappy, Zippy-Zappy”, and a dozen other nonsense songs. I also did time – most of it happy- as an unlicensed child-minder.

Det börjar bli dags för mig att gå på hundkalas. Fler smakbitar finns på bloggen Betraktninger~ tanker om bøker, ett bra sätt att få boktips varje söndag!

15 reaktioner på ”En smakbit ur Joyland

  1. Paula Merio

    Nu var det många år sedan jag läste King men jag har alltid gillat hans böcker, de har liksom en twist. Den här titeln kan jag inte uttala mig om på en så kort bit, men man ska ju inte tvinga sig att läsa heller. jag brukar veta efter 50 sidor om det är något för mig. Världen är ju full av böcker, varför traggla med något man inte gillar?
    Tack för smakbit, hoppas födelsedagsbarnet blir uppvaktad och glad, min jycke har aldrig fått fira sin födelsedag, men, vi firar nog lite varje dag, idag var det glassdag!

  2. Paula Merio

    Det förstår jag, jag ger min hund hjärtmedicinen i en klick leverpastej, varje dag, inga problem att få ner tabletten!

  3. jag har börjat lyssna på Senare av Stephen King. Den går som radioföljetong. har lyssnat på några avsnitt. får se om jag fullföljer. brukar inte läsa King. tack för smakebiten!

Lämna en kommentar