Fem en fredag: accessoarer

Den här fredagskvällen blir det Elisas fem frågor!

Vilka kläder skulle du kunna gå i en hel helg?

Svaret är lite beroende på årstid. T-shirt och någon form av mjuka byxor funkar, och med mjuka byxor avses allt från tights till joggingbyxor eller andra sportbyxor. Om det är kallt så ylletröja till. Men nu hoppas jag att det snart ska bli så varmt att jag kan börja ha min sommarutrustning, och det är någon lös och ledig sommarklänning. En sån kan man ha från morgon till kväll och vid alla tillfällen.

Kan man ha klänning i fjällen? Så klart kan man ha klänning i fjällen.

Förutom solkräm, hur skyddar du dig mot solen?

Jag är vän av solhatt!

Vad bär du med dig varje dag?

Förhoppningsvis nycklar, plånbok och telefon. Det finns dagar när jag inte har de här sakerna med, och det är nästan alltid ofrivilligt.

Har du klocka på vänster eller höger arm?

Om jag har klocka så är det på höger arm. Fast jag har nästan aldrig klocka. Det är lite dumt för jag har en snygg klocka jag kunde använda.

Vilken typ av accessoar bär du oftast?

Jag har alltid vigselringen på. Om jag har andra smycken är det oftast örhängen. Och sedan gillar jag scarves och halsdukar. Här ser ni mig i en halsduk jag stickat själv:

4 reaktioner på ”Fem en fredag: accessoarer

  1. Paula Merio

    örhängen ska jag leta fram, har inte använt på många år men skulle göra min nya korta frilla lite mer kvinnlig kanske. Jättefint foto på dig vid forsen! Min dotter går alltid i klänning på sommaren, nu har jag anammat det också, köpt ett par sommarklänningar och de är faktiskt svala och sköna. Fast någon riktig sommarvärme har vi ännu inte haft.När den kommer kryper jag in i skuggan o gömmer mig.Ha en trevlig helg

  2. Smycke är jag dålig på att använda, borde påminna mig oftare, har varken ringar eller annat men det är på grund av jobbbet. Ska bli bättre på det nu. Ja telefonen – det har nog de flesta med sig alltid, jag har men kanske en teknikpaus då och då kunde vara nyttig ?

Lämna en kommentar