Helgfråga om höstens böcker

Just idag var det lite bättre väder. Jag var ute på cykeltur, och lite i trädgården med min katt. Så idag känns faktiskt hösten rätt avlägsen. Men det stämmer som Mia säger att katalogerna med höstböcker börjat komma nu. Det här är veckans helgfråga:

Har du kollat in någon bok som kommer ut i höst?
(eller skriv om en bok du vill läsa)

Det är inte så att jag alltid gillar det som Kjell Westö skriver. Men boken som hette Hägring 38 läste jag och hade stor behållning av. Titeln Skymning 41 får mig att tro att den här boken kunde vara något liknande. Så mycket tyder på att det kan bli en bok av Kjell Westö i höst.

En ny bok av Christoffer Holst är också något att se fram emot, den här, Ett delikat mörker, verkar dessutom vara lämplig för höst eller kanske ännu mer för vinter. Den kommer i november, tror jag.

Det finns förstås hur många bra böcker som helst som kommer i höst. Det gör det alltid. Och den bästa boken är ofta en som man inte väntar sig att man kommer att läsa!

6 reaktioner på ”Helgfråga om höstens böcker

Lämna en kommentar