Fem en fredag: Antingen eller

Elisamatildas fem frågor passar väl bra idag.

En röra under sängen eller i garderoben?

Efter mycket jobb har vi rett upp i sovrummet och den enda röra som finns där är mina osorterade bokhögar. Den minnesgode erinrar sig att jag fick en ny bokhylla i vintras. Jo, det stämmer, men de OLÄSTA böckerna ska inte placeras i den bokhyllan. Mängden olästa böcker är just nu lite överväldigande, och staplade i vingliga högar. Men, ingen röra under sängen alltså. Däremot kanske garderoben inte är så prydlig.

Bo i varmt klimat eller ett med alla årstider?

En bild från påsken får visa att alla årstider har sin charm. Förutom november.

Vinna på lotto eller få ditt drömjobb?

Jag säger vinna på lotto. Det kan bero på att jag redan har drömjobbet som bibliotekarie. Inget jobb är förstås alltid en dröm, alla jobb är vardag och tråkighet ibland. Likaväl blir det säkert tråkigt att INTE jobba också. Men det står inte i frågan att man inte får jobba lite ibland fast man vunnit på lotto.

Böcker eller tidningar?

Det blir böcker om jag måste välja.

Vara ärlig eller tänka på den andres känslor?

Vara ärlig om det går att vara det på ett vänligt sätt. Inte säga ärliga saker bara för att såra någon om det inte har någon annan betydelse. I värsta fall, när det gäller saker som är viktiga, måste man vara ärlig även om det blir obekvämt.

6 reaktioner på ”Fem en fredag: Antingen eller

  1. Paula Merio

    Ja ta bort november ur kalendern, det är nog bara Hannelse som gillar den månaden. Mörkt och dystert o kalltoch regnigt. Bibliotekarie var ett av mina drömyrken som ung, men dom var många…
    Trevlig helg

  2. Pingback: Fem en fredag v. 16: Borta men inte glömd - elisamatilda.se

Lämna en kommentar